bila hati bernyanyi..jemari kan menari

23 Feb 2010

lelaki vs perempuan

pagi tadi dlm perjalanan ke pejabat, aku dengar SINAR PAGI (bersama ke,kril,sy) hikhikhik.. sarapan minda pagi itu terus buat aku terjaga untuk berfikir ( selalu aku membuta sampai la driver aku tue berenti depan ofis)..

kata nya " lelaki dan perempuan memang tak sama. bila lelaki melihat masalah perempuan dari perspektif seorang lelaki dan perempuan melihat masalah lelaki dari perspektif seorang perempuan, di situlah konflik hubungan akan wujud. contoh paling mudah:

perempuan kalo bertanya, itu menunjukkan cara dia menunjukkan sikap ambil berat, menunjukkan kaseh sayang, meluahkan cinta

lelaki kalo bertanya, dia memang perlukan jawapan untuk soalan itu. sebab dia tak tahu.

sebab tu, kalau lelaki bertanya, perempuan bagi jawapan yang dia perlukan. tapi kalo perempuan bertanya, lelaki tak jawab, sbb soalan tue tak kene masa, dh tau jawapan, soalan tak logik, soalan remeh temeh..

dan di sini.. wujud nya konflik, merajuk, makan hati!!!"

aku cuma tulis balik dari apa yang aku dengar, dan aku rasa masalah nie selalu kan korang hadapi??? so sama2 lah pikir!

2 ulasan:

  1. yup.we need answers.man born to think about problem & answer.most of the time we didn't think about emotion that may involve to achieve those task.its more "get it done & get the f out".we didn't care if it hurt (physically or emotionally). Woman on the other hand tend to think of emotion first solving thing later."do i hurt anyone by doing this?, if yes i'll think of another way around". it will take some time but eventually u'll get it done.the dynamic in relationship should be "get things done, do it right and take care of others feeling".
    - azharadzi

    BalasPadam
  2. briliant opinion man=) thanks for sharing.. ye kami perempuan mmg sedia maklum sume hal nie cume aku suke nak pinjam kata2 seseorg " akal aku faham, tapi hati aku tak nak faham" hahaha..

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...