bila hati bernyanyi..jemari kan menari

8 Sep 2010

ramadhan & syawal

ramadhan semakin hampir meninggalkan kita..semoga amalan kita semua diterima Allah dan beroleh keberkatanNya..amiinn


selamat bertemu kembali di tahun depan ..insyaAllah..




senja esok bakal memisahkan..


dan syawal bakal mengunjungi kita...bagaimana persiapan korang? pasni waktu ni dh sibuk balik ke kampung halaman. berkumpul dengan keluarga dan saudara..mesti meriahkan? aku akan berkumul ngan keluarga besar aku raya pertama nanti.. ape menu?mesti lemang, ketupat, rendang kan? samua orang sibuk, kenape aku tak cuti? tak masak ketupat ke?



mak aku buat ketupat hari raya haji..

menu kitorang tiap tahun nasi lemak..nasi lemak?.. mesti korang terkejut..haah nasi lemak, ayam bakar..tu lah menu kitorang tiap tahun.. sepupu-sepupu aku mesti tanya punye kalo tak buat.. yela mcm balas dendam la bulan puasa tak sarapan nasi lemak kan..hehehe..



 lebih kurang macam nie lah kalo saudara mara aku memnuhkan pinggan diorang dengan hidangan mak aku=)
tapi tahun ni mungkin ade kelainan.. aku dh jemu nasi lemak..menu ape? tunggu.....

so korang cepat tengak api tue..kan hangus semua masakan ;p

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...