bila hati bernyanyi..jemari kan menari

29 Mac 2010

bad monday

rasa malas je nak bgn pagi nie.. biasalah, hari isnin kan. badan rasa tak larat. malam tadi tidur tak lena sebab batuk dan kerap terjaga untuk buang kahak. tapi bila pagi, ku gagahkan jua untuk bangun. bersiap ala kadar , cuma lipstick yang sempat tercalit. bedak pon tak pakai, rasa rimas..

bergegasla aku naik bas. dan memulakan hari ke pejabat. dalam otak terpikir-pikir untuk ke klinik kesihatan putrajaya. jd bile dah nak sampai loceng ku tekan..malangnya, bas berhenti jauh ke hadapan. terpaksalah menapak. walaupun cuaca pagi ( jam 7:00) sejuk, tapi badan berperluh2, bersin tak berhenti. pp terasa sakit dan bengkak. luke dalam mulut tue berdenyut tiap kali menelan air liur. sakit hingga berdenyut ke kepala. dah 4 hari aku derita kerana ini.

kaunter klinik belum bukak, aku dah ambil no giliran. itu pon aku bukan yang pertama. bila sampai waktu berjumpa doktor. doktor kata:

" em radang nie, memang merah. sesak nafas nie nanti die baik sendiri. sakit kepala? saya cume boleh bg ubat tahan sakit , ponstant. tak demam. tak de bunyi athma. saya bg ubat cair kahak"

tu lah die kata. aku tak kuase nak mintak mc, sbb mintak time slip pon termangu sekejap sebab waktu masih pg. waktu pejabat baru bermula beberapa minit.

geram.sakit hati. itu je yang aku leh katakan. dengan mals aku pon ke pejabat. dan menganggu pejabat nie dengan bersin2 aku...biar!!!!!!!!!

1 ulasan:

  1. Sedapnya kahak Awk.. Boleh jual kat Saya kahak Awk tu.. 30ml=RM10

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...