bila hati bernyanyi..jemari kan menari

23 Mac 2010

menyusur jalan kenangan

tibe2 pagi ahad tue adik ajak mak gie round2 KL, mak plak setuju.. so aku cume ikut.. hehehe.. lalu putrajaya tgk hot balloon.. tak semeriah hari sabtu ( mcm yg dikhabarkan).terus la menuju ke KL. kota yang menjadi kebanggaan rakyat malaysia.

dari jalan istana masuk ke jalan depan masjid negara tue, (aku pon tak tau name..hahah) pusing jalan Tunku Abdul Rahman (ceh skema) ..terus ke jalan Bukit Bintang (star hill abang aku kata) melihat segala mcm bentuk bangunan. padahal dr kecik dh hidup kat KL nie, cume mak yang dh lama tak jejak kaki kat KL..rindu la tue.. walhal pusing2 je arini, tak turun kete pon hehe.. terus pusing jalan ampang, tgk KLCC, selalu lepak dlm tue je, tak mghayati pon rupe menara tertinggi di dunia ni dr luar=) .. (xsempat nak snap ape2 gmbar)

adik kata dh lama tak tgk bangunan tabung nie=)

pastu terus berpatah balik ke sg.besi.. terus follow signborad ke federal highway, saje nak lalu depan midvalley yg dh setahun lebih aku tak masuk. mcm aku dok dlm hutan kan???

dan bile menyusur lebuhraya persekutuan nie la aku mula mengimbas kenangan lalu.. dr kecik ulang alik sini sebelum wujudnye jalan alternatif lain, melewati persimpangan hotel ARMADA tue, mak mule bukak kesah lama masa bernakkan abg kat hospital universiti dulu (sekarang PPUM).

lama tak lalu jalan nie


kota darul ehsan


teringat zaman kecik2

dr kecik suke tgk bangunan ni


calrsberg.. patutkah sebuah negara  ISLAM bangga ada kilang ni??


PKNS..shah alam.. tempat mak shopping dulu2

pastu terus gie giant, mkn, membeli belah sket.. ptg baru balik ikut kesas.. betul2 ronda2=)
.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...