bila hati bernyanyi..jemari kan menari

23 Nov 2010

ESQ 165 : suatu titik perubahan

dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani
segala puji bagi Allah Tuhan pencipta sekalian alam

SACC SHAH ALAM
19-21 NOVEMBER 2010

syukur Ya Rahim dengan rahmat kasih sayang Nya dan izinNya aku diberi peluang mengikuti pengalaman yg selama ni digembar-gemburkan oleh kazen2 aku yg dh merasainya..terima kasih yg tak terhingga kepada ayahanda Dato' Dr. Hj Zabir Bajuri atau aku lebih mesra menggelar pakcik ku ini Wak Abin. terima kasih kepada wak kerana memilih aku dan adik aku kali ini mengikuti training ESQ.

benarlah, mereka selama ini tidak mampu berkongsi dengan kami kebahagiaan apa yg mereka rasai melalui training ini. dan kini aku paham.. kebahagiaan itu tidak mampu diucapkan dengan kata2..hanya melalui nya kita akan merasai sendiri..

bukan ajaran baru yg mereka sampaikan..bukan ilmu baru yg mereka war-warkan.. tapi hanya suatu penyedaran tentang ilmu-ilmu akademik yang aku pelajari..dan NAH saksikanlah sendiri bahawa segalanya telah diajarkan oleh Utusan Allah yang mulia itu sejak berabad lamanya melalui Al-Quran.. dan training ini hanya membuka mata aku tentang kebenaran Al-Quran..kalamMULLAH..dan membenarkan ajaran KekasihNya itu..

menyentap hati kotor ku.. dengan peringatan-peringatan..ibadah bukan hanya pada lisan dan perbuatan, di mana keIslaman dan keImanan ku, hingga hati jiwa ini tidak dibawa bersama mengahadap Ya Kholiq..

tiada kata lagi yang mampu aku ucapkan.cuma harapan agar lebih ramai lagi insan2 kesayangan ku diberi peluang oleh Allah untuk merasai kebahagian yang ku rasakan ini.. SYUKUR YA RAHMAN..KERNA MEMBERI AKU PELUANG MEMPERBAIKI DIRI..MENDEKATKAN DIRI DENGAN MU...

.....LAILAHAILLALLAH....MUHAMMADDURRASULULLAH........

2 ulasan:

  1. naz..training esq ni pasal ape

    BalasPadam
  2. human resource developement, character building, berteraskan islam. penyucian jiwa supaya kita mampu jadi org yg berjaya dunia dan akhirat

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...